Cum să stai să-ți fugă pământul de sub picioare?! - 13.07.2019

Cum să stai să-ți fugă pământul de sub picioare?!

Încă mai știu fiecare pas pe care îl făceam. Văd bordura cea înaltă, albă, de la marginea parcului, pe care de cele mai multe ori o săream, în loc să merg pe calea normală, doar puțin mai lungă.
Simt îmbrățișarea, salutul și sărutul soarelui de dimineață, cu buzele puțin sărate. Ale lui, nu ale mele. Parcă aud și marea. Văd imensele tufe și copacii cu flori perfecte, din culori definite și pentru cei cu distingeri mai neclare.
În partea de sus a tavernei Elena e coșul de gunoi în care mi-am lăsat șlapii cu steagul Americii. M-au lăsat ei pe mine-n drum, atunci și eu i-am lăsat pe ei. Și nu oriunde.


Dar mai ales văd zâmbetele lor. Grecii se disting prin asta. O amabilitate cumva domoală. Nu erau “amabil-agresivi” ca altă nație pe care am avut ocazia să o observ într-un astfel de context, cu mulți ani în urmă.
Mă duc spre faleză.
Îmi place mult să stau cu picioarele pe nisipul fin și să aștept valurile. Cu teamă și curaj. Să le văd că vin hoțește și iau nisipul “meu” de sub ele, așa puțin cât e… De două ori, ori 24 cm și în lățime nu prea mult. Tot ori doi. Să calculez suprafața? Aș putea încerca, dar e doar ora 5:11. Deși s-a luminat deja puțin afară. Încep să se audă mașinile. Ăsta a fost autobuz. Ăsta camion. Și în plus, calculele merg bine cu o cafea. Oare-i mai știu gustul? N-au trecut decât șapte zile. Evident că-l știe mintea mea.

Mă teleportez din nou pe nisip. Senzația că mi-l ia, vreau-nu vreau, de sub picioare. Că mă afund. Cu teamă și curaj. Uneori îmi pierd echilibrul. E oarecum ciudată senzația. Cum să stai să-ți fugă pământul de sub picioare?! Dar e și bună. E ca o plăcere interzisă. Da, știu! Sunt capricioasă ca Marea Neagră, (cum am fost alintată de un suflet drag). Toate astea au semnificații sau asemănări mari cu viața. Cu cea reală.
E lumină de-a binelea afară. Se aude ciripit de păsărele. Ce matinale pot fi!
Începe o nouă zi. Cineva s-a plictisit. Iar altcineva se grăbește.
Eu, nu. Nici-nici. Bună dimineața! :)


 https://www.catchy.ro/cum-sa-stai-sa-ti-fuga-pamantul-de-sub-picioare/149317

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aşa cred eu... Tu?