XII G 1987 - 07.05.2014



Aseară, un moment nefericit din viața unei foste colege de clasă de liceu ne-a adunat mai multe la un loc. Încet – încet o să ne vedem mai des în astfel de împrejurări. Părinții noștri se duc…cea mai mare teamă a vieții mele.
Întotdeauna în prezența lor, cu sufletul m-am întors în timp. Întotdeauna am uitat de prezent și de problemele sau realizările acestuia. Chiar dacă s-a vorbit de ele. Nu știu să spun de ce. Încă nu am descoperit. Oricum, eu nu simt că m-am schimbat. Sigur este faptul că sunt la fel de sinceră cum am fost întotdeauna. Șocant de sinceră uneori. Mi s-a părut întotdeauna mult mai comod să fii așa. Și de multe ori am avut de pierdut, dar asta sunt eu. Îmi lipsește diplomația.  Oare nu-mi oferă cineva un curs de instruire? :)
Cert este că pe toți îi iubesc (și pe ei, puținii noștri dragi băieți)! Și pe cele pe care le-am văzut aseară și pe cei pe care nu i-am văzut. Ca și atunci, la sfârșit de liceu. Nici ei nu s-au schimbat. Fiecare și-a păstrat acel ceva personal, care, mi se părea mie că îl caracterizează. Un zâmbet deschis, timid sau ghiduș; gesturi nesesizate de autorul lor, de care însă eu îmi amintesc atât de bine; același mers sau poziție a corpului. Sau vocea… la fel de plăcută, fie ea caldă sau stridentă, clară, calmă sau puțin răgușită și ca o avalanșă. Și alinturile … Până și subiectele lor preferate de atunci…au rămas! Sau poate că tocmai noi suntem cei ce le declanșăm aflându-ne unii în prezența celorlalți.
N-au apărut decât ceva ridulețe…nesemnificative. Și cred că și ceva fire albe mai mult sau mai puțin ascunse. Și multe povești de viață, nespuse.
Le-am privit pe fiecare în parte cu mai multă atenție. Simțeam nevoia să-mi umplu sufletul și mintea de ele. Sau…să fi fost o încercare disperată de a evada în trecut?! De a elimina prezentul atât de tulbure încă, pentru mine… Atât de… de neînțeles uneori…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aşa cred eu... Tu?