Haloween 22.10.2016

 
     Poate sunt eu mult prea conservatoare, sau poate sunt depășită, ca să nu spun chiar „expirată”. Nu-mi place „Halloween-ul”. Ce poate fi frumos în atâtea măști care mai de care mai hidoase? Nu pot să să înțeleg și gata! Copiii învață să nu se mai teamă cumva?! Hmmm... Mai n-aș crede.
     Am citit, din curiozitate, care este semnificația, de unde provine, dar...nu m-a convins cu nimic. Este o sărbătoare care are multe asocieri cu moartea. Se spune că era o perioadă vulnerabilă în care spiritele rele aveau acces la lumea celor vii. De aceea se purtau costume și măști ca acestea să fie gonite.
     Am aflat și că în cultura noastră este un corespondent pentru Halloween, care se sărbătorește cu o lună mai târziu decât cea „importată”, de Sfântul Andrei, în 30 noiembrie. În noaptea premergătoare, în popor se ținea Noaptea Strigoilor, când oamenii ungeau ușile și ferestrele cu usturoi, iar locul vitelor cu mac și sare. Luau măsuri pentru ca spiritele rele să nu le invadeze spațiul sau să le fure obiecte.
     Să fiu educator sau învățător, nu cred că aș face o sărbătoare din Halloween.
Doar ca să fim în rând cu lumea??!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aşa cred eu... Tu?